35 34
A&T BANK FAALİYET RAPORU 2012
İNSAN KAYNAKLARI
Hayatımız Değişim projesi çerçevesinde “kurumsal performans” ve hedef
ve yetkinlik bazlı yapılandırılacak olan “bireysel performans” değerlendirme
sistemlerinin oluşturulması çalışmaları 2012’de de devam etmiştir.
A&T Bank yönetimi, işletmelerin en değerli varlığının çalışanları
olduğu düşüncesinden hareketle; başarılarının, büyük oranda
insan kaynaklarına yapılacak yatırımla ve çalışma koşullarının
olabildiğince ihtiyaçları karşılayacak şekilde oluşturulabilmesiyle
doğru orantılı olduğuna inanmaktadır.
Banka’nın vizyon ve misyonunu benimseyen, aynı zamanda
Banka’yı temsil edebilecek nitelikli insan kaynağının
oluşturulması sürecine ek olarak, kariyer planlaması, performans
yönetimi, çalışan motivasyonu ve yetenek yönetimi, özlük ve
tahakkuk işlemleri, tayin ve terfi yönetimi ile ücret politikalarının
belirlenmesi konularında çalışmalar sürdürülmektedir.
Bu doğrultuda, İnsan Kaynakları Yönetimi, Banka’nın sürekli
başarısında en büyük etken olan çalışan memnuniyetinin
devamlılığını sağlamak, personelinin bilgi, beceri ve yetkinliklerini
geliştirip moral ve motivasyonunu en üst düzeyde tutmaya
çalışmayı kendisine ilke edinmiş ve kariyer planlamasında
herkese eşit ölçüde fırsat olanakları sağlayarak çalışanların
mesleki ve kişisel gelişimlerini desteklemiştir. 2012 yılında eğitim
programlarına katılım oranı kurumun bütün kademeleri itibarıyla
ele alındığında % 44,2 seviyesinde gerçekleşmiştir.
Çalışanlar, başarılı çalışmaları karşılığında Performans Yönetim
Sistemi kapsamında takdir edilerek ödüllendirilmektedir. Bu
konuda yenilikçi bir sistem kurmak için proje çalışmaları
2012 yılının son çeyreğinde başlamış olup, 2013 yılı içinde yeni
sistemin hayata geçirilmesi planlanmaktadır.
Banka, tüm bu hedefleri doğrultusunda; dinamik, tecrübeli, iyi
eğitimli ve takım ruhu ile görev yapan profesyonel bir ekip ile
yoluna devam etmektedir.
Aralık 2012 itibarıyla, Banka’nın yedi şubesi ve yaş ortalaması 37,5
olan, ortalama 10 yıllık bankacılık tecrübesine sahip ve yaklaşık
%64’ü üniversite mezunu olan 272 çalışanı bulunmaktadır.
2013 İK Hedefleri
A&T Bank İnsan Kaynakları Yönetimi Departmanı tarafından,
çalışanlara yenilikçi birçok İK sistem ve uygulamasının
sunulduğu bir yol haritası hazırlanmıştır. Departman’ın temel
hedefi, 2012 yılında başlamış olan projelerin 2013 yılı içinde
hayata geçmesi ve planda yer alan projelerin başlatılmasıdır.
Bu bağlamda, aşağıdaki proje ve uygulamaların plan
doğrultusunda başlatılması hedeflenmiştir:
• Bireysel Performans Yönetim Sistemi projesinin hayata
geçirilmesi,
• Banka’nın kritik işlerini yürüten kritik çalışanlarının iş
sürekliliği kapsamında yedeklendiği Örgütsel Yedekleme
projesinin başlatılması,
• Banka’nın insan kaynağı ihtiyacının İş Yükü Analizi ve
Norm Kadro projesi sonuçlarına göre, Norm-Kadro yapısı
çerçevesinde yönetilmesi,
• Ücretlendirme politikasının oluşturulması,
• Kurum içi Koçluk sistemi kurulması,
• İK Yazılım programının hayata geçirilmesi,
• Genel Müdürlük Bölümleri ve Teftiş Kurulu’na yetiştirilmek
üzere eleman alımı programının (Yönetici Adayı Programı)
geliştirilmesi,
• Banka’nın çeşitli kademeleri için farklı gelişim programları
geliştirme (Yönetici Geliştirme, Kurumsal MBA ve Liderlik
Geliştirme programları),
• E-Learning sisteminin kurulması,
• İşveren markası oluşturma çalışmalarının başlatılması,
• Öneri sistemi kurulması,
• Sosyal kulüp oluşturulması.
Çalışanların Eğitim Durumları
Lise ve Altı
%32
Ön Lisans
%4
Lisans
%54
Yüksek Lisans
%10
1...,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36 38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,...250