54
A&T BANK 2014 FAALİYET RAPORU
2014 F ALİYET RAPORU
Denetim Komitesi’nin Banka’nın
İç Sistemleri Hakkındaki Raporu
Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği
Değerlendirme Süreci Hakkındaki Yönetmelik hükümleri
çerçevesinde Banka Yönetim Kurulu tarafından Yönetim
Kurulu’nun denetim ve izleme faaliyetlerinin yerine getirilmesi
amacıyla Denetim Komitesi kurulmuştur. Yönetim Kurulu
tarafından atanan İç Sistemler Direktörü; Bankacılık
Kanunu, Bankaların İç Sistemleri ve İçsel Sermaye Yeterliliği
Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmelik ve Banka Denetim
Komitesi altındaki diğer kural ve yönetmeliklere uyumlu olarak
İç Sistemler Departmanlarını koordine eder, yönlendirir ve
yönetir. Banka’da, iç denetim, iç kontrol ve risk yönetimiyle
ilgili işlev, görev ve sorumluluklar birbirinden ayrılmış olmakla
birlikte, Teftiş Kurulu Başkanlığı, İç Kontrol Departmanı ve
Risk Yönetimi Departmanı birbirleriyle koordinasyon içinde
çalışmaktadır.
A&T Bank iç sistemler politikalarının temel amacı, bankacılık
faaliyetlerinde risk ve getiriyi dengeleyerek katma değer
üreten bir yapıya destek sağlamaktır. İç kontrol ve risk yönetimi
faaliyetlerinin, riskler alınmadan önce başlaması ve alınacak
önlemleri öngörmesi amaçlanmaktadır.
Denetim Komitesi, değişen şartlar doğrultusunda Banka
faaliyetleri ve karakteristiği ile uyumlu bir iç sistemler yapısı
kurmanın ve bunu etkin biçimde çalıştırmanın gerekliliğine
inanmaktadır. Bu doğrultuda; güçlü ve kontrollü bir genişleme
için gereken sistemler kurulmuştur.
Küresel kriz döneminde dünya genelinde iç denetim ve risk
yönetiminde çeşitli uygulama hataları görülmüş ve etkili bir iç
denetim ve risk yönetiminin önemi bir kez daha ortaya çıkmıştır.
Teftiş Kurulu Başkanlığı ve İç Kontrol Departmanı, risk odaklı
bir bakış açısıyla faaliyetlerini planlamakta ve operasyonel
riskin minimum seviyeye düşürülmesinin yanı sıra faaliyetlerin
Banka içi kurallara ve mevzuata uygun bir şekilde sürdürülmesi,
verimlilik ve hizmet kalitesindeki artışın sağlanması hususlarını
göz önüne alarak faaliyetlerini yürütmektedir. Denetim
bulgularını içeren raporlar, ilgili yönetim kademelerine
zamanında sunularak tüm eksikliklerin gecikmeksizin
giderilmesi sağlanmaktadır.
2014 yılında, Teftiş Kurulu ve İç Kontrol Departmanı
faaliyetlerini bu doğrultuda sürdürmüştür. Genel Müdürlük
Departmanlarında ve şubelerde iç kontrol farkındalığının
yaratılması, iç denetimdeki etkinliğin ve verimliliğin
güçlendirilmesi amacıyla 2010 yılı ortalarında uygulamaya
konulan “Öz Değerlendirme Uygulaması” 2014 yılında da
devam ettirilmiştir.
Teftiş Kurulu’nca her yıl gerçekleştirilen standart denetimlere
ek olarak; “Yönetim Beyanı” çerçevesinde “İş Süreçleri Risk
Analizi” yapılmış, Banka’nın iş süreçleri önceliklendirilerek süreç
denetimleri ve bilgi sistemleri denetimleri gerçekleştirilmiştir.
Ayrıca Risk Yönetimi Departmanı koordinasyonunda hazırlanan
İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Raporu’nda
kullanılan verilerin doğruluğu, sistem ve süreçlerin yeterliliği
ile veri, sistem ve süreçlerin doğru bilgi ve analize imkan verip
vermediği hususu da incelenerek Denetim Komitesi’ne konuya
ilişkin bir rapor sunulmuştur.
Banka bünyesinde ilgili düzenleme ve en iyi uygulamalarla
uyumlu, etkin bir bilgi güvenliği çerçevesinin oluşturulması için
de faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Günlük olarak, bir önceki iş
gününe ait kullanıcı aktivitelerine dair tespitlerin yapılabilmesi,
normalin dışında yer alan aktivitelerin raporlanabilmesi ve
gerekli önlemlerin zamanında alınabilmesi için gözden geçirme
çalışmaları sürdürülmüştür.