GENEL BİLGİLER
KURUMSAL YÖNETİM
FİNANSAL BİLGİLER
ARAP TÜRK BANKASI ANONIM ŞIRKETI
31 ARALIK 2012 TARIHI İTIBARIYLA HAZIRLANAN KONSOLIDE
OLMAYAN FİNANSAL TABLOLARA İLİŞKİN AÇIKLAMA VE DİPNOTLAR
(Tutarlar aksi belirtilmedikçe Bin Türk Lirası (“TL”) olarak ifade edilmiştir.)
Vadesi geçmiş ama henüz değer düşüklüğüne uğramamış kredi ve alacaklar
31 Aralık 2012
31 Aralık 2011
Derece 1 : Düşük riskli kredi ve alacaklar
113
-
Derece 2 : Yakın izlemedeki kredi ve alacaklar
-
-
Toplam
113
-
Vadesi geçmiş ama henüz değer düşüklüğüne uğramamış kredi ve alacakların yaşlandırması
31 Aralık 2012
31 Aralık 2011
0-30 gün
113
-
30-60 gün
-
-
60-90 gün
-
-
90 gün üzeri
-
-
Toplam
113
-
Vadesi geçmemiş ve değer düşüklüğüne uğramamış kredi ve alacaklar
31 Aralık 2012
31 Aralık 2011
Derece 1 : Düşük riskli kredi ve alacaklar
735,362
878,446
Derece 2 : Yakın izlemedeki kredi ve alacaklar
539
-
Toplam
735,901
878,446
Yeniden yapılandırılan ya da yeni bir itfa planına bağlanan krediler
-
-
Toplam
735,901
878,446
III. Piyasa riskine ilişkin açıklamalar
Banka’nın risk yönetimi alanındaki faaliyetleri “Bankaların İç Sistemleri Hakkında Yönetmelik” ve “Bankaların Sermaye
Yeterliliğinin Ölçülmesine ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönetmelik” ile uyumlu şekilde Yönetim Kurulu’nun sorumluluğunda
yürütülmektedir.
Yönetmeliklere uyum sağlamak amacıyla, Banka, piyasa riski yönetimine ilişkin faaliyetlerini son olarak 28 Haziran 2012 tarih
28337 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bankaların İç Sistemleri Hakkında Yönetmelik” ve “Bankaların Sermaye Yeterliliğinin
Ölçülmesine ve Değerlendirilmesine İlişkin Yönetmelik çerçevesinde düzenlemiştir.
Yönetim Kurulu tarafından onaylanan risk yönetimi strateji, politika ve uygulama usullerini yerine getirmek, Banka’nın karşı
karşıya olduğu önemli riskler konusunda Yönetim Kurulu’na zamanında ve güvenilir raporlama yapmak, birimler ile ilgili
iç kontrol, iç denetim ve risk raporlarını değerlendirmek ve bu birimlerde ortaya çıkan riskleri, eksiklikleri veya hataları
gidermek ya da alınması gerekli görülen tedbirleri almak ve risk limitlerini belirleme sürecine katılmak üst düzey yönetimin
sorumluluğundadır.
Yönetim Kurulu, risk yönetim sistemlerinin etkinliğini denetim komitesi, ilgili diğer komiteler ve üstyönetim aracılığıyla ve
muhtelif risk raporları ile denetim komitesi tarafından yapılan değerlendirmeler ışığında izlenmektedir.